Friday, October 19, 2007

TENSION TENSION TENSION....!!!!!!

kenapa ea,dalam dunia ni ada manusia yang terlalu mementingkan diri sendiri?yang tahu hanya menyakiti perasaan orang lain..dan mengkritik seseorang..memang tak salah untuk menegur kesilapan seseorang itu jika die benar2 bersalah...tapi nak tegur pun mesti ada cara die kan?tak sangka muka yang baik tapi berperangai buruk...mungkin itulah perangai manusia zaman sekarang..dan tak sangka juga orang yang berniat baik untuk berkawan menjadi satu tomahan dan hinaan serta ejekan yang langsung tak masuk akal...patut ker seseorang yang berniat hanya untuk merapatkan silaturahim dikatakan ingin "MENJAJA" cintanya kepada seseorang???arrgghhh...mmg manusia zmn skrang dh tak betul...gila dan berfikiran BODOH...ingat dia seorang aja yang ada perasaan...macam mana dengan orang lain?mereka ni batu ker?atau mereka ni hanya sampah?apa ingat orang lain tak der maruah ker nak kutuk orang sampi macam tu skali?apabila dikutuk balik,tahu pun marah...tolonglah...jangan hanya fikirkan diri sendiri...fikir kan lah perasaan orang lain jugak...jangan la buat sampai tahap kesabaran saya hilang...saya taknak melibatkan orang lain hanya disebabkan oleh mereka yang berfikiran cetek...dan saya juga taknak meletakkan kemarahan saya pada orang yang tak bersalah...jadi tolonglah,tolang jangan buat kesabaran saya hilang...walaupun hati saya terluka sangat sekarang ni tapi saya masih boleh memafkan orang itu...sebab saya tahu bukan semua manusia sempurnakan...tapi ingat pintu kemaafan saya ni bukan sentiasa terbuka...lagipun sekarang ni kita berada pada bulan yang mulia..iaitu bulan kemaafan...oklaa...saya tak nak hati saya semakin terluka bila mengingat kan kata2 kesat dikala menulis blog ini...maafkan saya andai terkasar bahasa dalam blog ini...bukan tujuan saya untuk memburuk2 kan orang lain...tapi hanya sekadar luahan hati yang saya sendiri tak tahu nak luahkan pada siapa...sekali lagi 10 jari ini memohon keampunan atas segala2 nya....harap diampunkan...sekian

~manusia yang serba kekurangan....isya

No comments: