Saturday, February 14, 2009

hari kekasih...!!!

jangan korang sambut ari laknatullah ni!!!seperti korang menyambut hari meraikan setan2 di dunia ni...sebab pada ari kekasih nila hari yg mencipta anak haram!!!dari mana munculnya "Hari Valentine?"satu pendapat mengatakan,perkataan "Valentine" diambil sempena nama seorang paderi besar Kristian pada zaman pemerintahan Ratu Isabella di Sepanyol,iaitu Saint Valentine.Beliau disayangi kerana telah BERJAYA MENUMPASKAN KERAJAAN ISLAM di cardova,Sepanyol pada 14 februari 270 masihi.kejayaan itu begitu bermakna kepada ratu isabella,dan dengan itu 14 februari disambut setaip tahun oleh rakyat Cordova bagi merayakan kemenangan tersebut dengan menamakannya sebagai Hari Valentine...ntahlaa aku xtaw laa nape ari valentine ni haram di sisi islam...sebab sampai skung benda ni masih belum menjelaskan apa2 bagi aku...sebab dari kisah betul yg aku baca tentang ratu isabella ni...beliau memeluk islam setelah para pendakwah islam berdebat dengan ketua2 paderi yg hebat di Cardova itu...beliau sangat tertarik dengan hujah2 yg diberikan sewaktu pendakwah islam ini menentang ketua paderi...sehingga beliau dan rakan2nya memeluk islam...jd adakah hari valentine ini sememangnya haram sepertimana yg diperkatakan oleh sesetengah orang?kalau anda masih ragu akan kebenaran yg saya katakan td mengenai ratu isabella yg memeluk islam...saya dengan hati yg terbuka boleh meminjamkan kepada saudara/i semua buku tersebut...kalau nak amik terus pun saya xkisah...jd persoalan sy masih belum terjawab hingga kini...sesiapa yg nak wakil kan sila laa...sy terima pendapat korang!!!sy sekadar berkongsi apa yg sy taw...betul atau salah hanya ALLAH yg Maha Mengetahui...yg baik datang nya dari DIA,yg buruk datangnya dari diri sy sendiri...sama2 renungkan!!!yg baik jadikan ikhtibar...yg jahat jadikan pengajaran...sikian...salam


~isya/sya

No comments: